Bridget is een drukke moeder van twee jonge kinderen. Als er iets stukgaat in het huis, vraagt ze meestal haar man om hulp. Maar dat is deze dagen helaas niet mogelijk…
Toen Bridget met haar zoontjes thuiskwam in een ijskoud huis, wist ze niet hoe ze dit moest aanpakken. De thermostaat werkte niet en er leek iets mis te zijn met de cv ketel, maar ze wist dat ze eigenlijk niet genoeg geld had om de reparatiedienst te betalen. Toen het uiteindelijk nog maar 10 graden in huis was, besefte ze dat ze niet anders kon. Ze ontmoette Paul, de verwarmingsmonteur die haar redder in nood was. Maar toen hij de rekening uitschreef, gebeurde er iets totaal onverwachts.
“Toen ik de noodreparatiedienst belde, dacht ik dat ik het antwoordapparaat zou krijgen, en dat ik naar een winkel moest gaan om een noodkachel te kopen. Gelukkig kreeg ik als snel de eigenaar van het bedrijf, Paul, aan de lijn en hij ging heel geduldig met mij door de verschillende stappen die ik zou kunnen proberen. Toen niets werkte, zei hij dat hij langs zou komen om de verwarming te repareren.”
“Terwijl hij bezig was met de ketel, hadden we het over mijn man Bobby, die soldaat is en die onlangs uitgezonden is. Ik heb gezegd dat al eerder samen hebben geprobeerd om de ketel te maken, maar ik wist uiteindelijk niet hoe ik het moest doen, omdat hij weg moest.”
“Toen hij klaar was met de ketel, was ik een beetje bezorgd over wat het zou kosten. Toen gaf hij me de rekening. Hij bracht niets in rekening, dus probeerde ik hem wat kleingeld te geven, want het was een noodoproep, en hij zo aardig om nog zo laat op de avond te komen. Maar hij zei dat het niet nodig was en dat ik mijn man juist moest bedanken voor zijn service als militair.”
“Daarom hier alsnog, heel erg bedankt Paul Betlyn. Mijn huis is warm en gezellig dankzij jou.”
Wat is het mooi om te zien dat er zulke goede mensen in de wereld zijn zoals Paul, die zich met hart en ziel inzetten voor anderen. Dit is een verhaal dat iedereen zou moeten lezen!