Vliegtuigmaatschappijen krijgen vaak negatieve aandacht. Je hoort steeds vaker van reizigers over hun slechte ervaringen met vliegen, vliegtuigen en vooral het personeel. Toch blijkt uit het volgende verhaal dat je niet altijd alles en iedereen moet geloven.
Vraag het maar aan de passagier, Peggy Uhle over haar ervaring met de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij, Southwest Airlines. Peggy zal de personeel van het vliegtuig namelijk voor altijd dankbaar zijn voor wat zij voor haar en haar familie hebben gedaan.
Lees snel verder want Peggy haar verhaal is echt heel bijzonder.
Het zit namelijk zo, toen Peggy Uhle aan boord kwam van het vliegtuig dat vloog vanaf Chicago naar Ohio had zij netjes haar mobiele telefoon uitgezet. Het vliegtuig begon weg te rijden vanaf de gate en maakte zich klaar voor de vlucht. Net voordat het vliegtuig de lucht in zou gaan keerde het vliegtuig plotseling om terug naar de gate. Op dit moement hebben beide Peggy en haar medepassagiers natuurlijk allemaal geen idee wat er aan de hand was.
Toen het vliegtuig weer terug aan de gate stond is een stewardess naar Peggy toegekomen en heeft haar verzocht van boord te gaan. Peggy dacht dat de reden hiervoor was dat zij in het verkeerde vliegtuig zat maar dit bleek niet waar te zijn. Terug op het vliegveld aangekomen, vertelde een personeelslid aan haar dat zij haar man dringend moest bellen. Hij had contact opgenomen met de vliegtuigmaatschappij omdat Peggy haar telefoon natuurlijk uit stond. Gelukkig heeft het personeel de twee op tijd in contact kunnen brengen met elkaar.
Uit het gesprek bleek dat Peggy haar 24-jarige zoon een zwaar ongeluk had gehad en in coma lag in een ziekenhuis in Denver. Voordat Peggy ook nog maar het schokkende nieuws kon verwerken, kwam een medewerker naar haar toe om haar te vertellen dat haar ticket kosteloos was om geboekt naar de eerstvolgende directe vlucht naar Denver.
“Soutwest Airlines had mij een privé wachtruimte aangeboden, mijn bagage laten afleveren bij mijn hotel, mij als eerste aan boord laten gaan van het vliegtuig, lunch klaargemaakt voor toen ik in Denver aankwam en mij zelfs opgebeld om te vragen hoe het daarna met mijn zoon ging!” vertelde Peggy Uhle.
De zoon van Peggy is gelukkig helemaal hersteld na zijn ongeluk en is nu weer thuis bij zijn ouders.
Door de goede zorgen en service van Southwest Airlines was het mogelijk voor Peggy om snel in contact te komen met haar familie en naar haar zoon toe te gaan die haar steun meer dan nodig had. En dit allemaal zonder dat zij hiervoor hoefde te betalen!
Ik vind het zo fijn om een keer een positief verhaal te horen over een luchtvaartmaatschappij!
Vond jij het ook tijd worden voor een goed verhaal over de luchtvaart en zijn personeel?
Deel dit verhaal dan met je vrienden op Facebook.