Dit is wat je noemt een geweldig experiment. Deze jongens, beter bekend als Simple Pickup op YouTube, maken dit soort video’s al een tijdje – en ze zijn er heel goed in. Hun laatste YouTube video is meer dan 1 miljoen keer bekeken en ze hadden beloofd om $100 voor elke 100.000 views te doneren (door middel van advertentie-inkomsten).
Maar waar schonken ze al dat geld dan aan? Wel, iedereen weet dat medewerkers van fastfoodrestaurants het niet makkelijk hebben qua inkomen. Ze zitten vaak op het minimumloon, dus ze kunnen wel wat extra geld gebruiken. Dat dachten de jongens van Simple Pickup ook, dus besloten ze om een paar van die medewerkers $100 fooi te geven. Alle medewerkers konden hun ogen niet geloven en waren allemaal door het dolle heen. Maar wat het laatste meisje met het geld deed had niemand verwacht… Geweldig!
Maar dat is nog niet alles. Voor elke 100.000 weergaven die deze YouTube video opbrengt, geven ze nog eens $100 aan mensen die het moeilijk hebben op financieel gebied. Massaal delen dus!